Friday 12 July 2013

Result UPU ; Degree

Assalamualaikum semua..hopefully yg tgh membaca ni dlm keadaan yg sihat sejahtera..insyaAllah

So, hari ni aku nak citer pasal result UPU...Alhamdulillah, pada 11 Julai hari tu result upu dah pun keluar...akhirnya segala persoalan, kerunsingan dan penantian aku dah pun terjawab..aku telah dipilih untuk mengikuti bidang Farmasi ^^ Alhamdulillah!! Sangat2 bersyukur..sbb tercapai jugak niat aku untuk sambung belajar dlm bidang sains..hehe..aku pun sangat bernasib baik, sebab ada kwn2 yg aku kenal dapat bidang ni gak..so xdelah kesunyian sgt nanti...haha

Alhamdulillah ^_^


Hrmm...kalo korang nak tau, farmasi ni bukanlah 1st choice aku..actually aku mintak dentistry..sebab aku fikir tak dpt jadi doktor perubatan, jadi doktor gigi pun jadi lah..haha...Tapi, sesungguhnya perancangan Allah tu yg terbaik kan :)

Allah dah tempatkan aku untuk sambung belajar dalam bidang Farmasi...insyaAllah, aku yakin pasti ada hikmah yang terselit di setiap kejadian yg berlaku kat dunia ni...mungkin hakikatnya jiwa aku ni sesuai dgn bidang farmasi..siapa tahu, mungkin aku sbnrnya xley adapt or xley bawak bidang pergigian kalo aku dapat sekalipun...jadi, aku amat yakin bahawa inilah yang terbaik untuk aku..insyaAllah ^^

Sama jugak untuk kawan2 aku, sapa2 yg dapat bidang yg korang mintak, Alhamdulillah..cita2 korang tercapai gak akhirnya :) And untuk kawan2 aku yg tak dapat apa yg korang mintak, percayalah, bidang yg korang dapat tulah yg terbaik untuk korang..sebabnya Allah tu Maha Perancang lagi Maha Mengetahui :)

So, tu saja post aku untuk kali ni..hopefully semuanya redha dan dapat terima keputusan yang dah keluar..percayalah dan yakinlah kepada Dia :) hopefully kita semua akan berjaya dengan cemerlang dalam bidang yang kita akan pelajari lepas ni..so, jgn sedih2...keep moving on...buat lah yg terbaik bila kita dah masuk belajar untuk degree nnt. Kalau boleh, aku nak kita sume berjaya dalam bidang masing2..and korang dapat tunjukkan yg bidang korang tu lagi bagus dari org lain..haha..."Take It As a Challenge" ^^

nak share my friend's post on fb :-

"Kadang-2 kita impikan sesuatu benda tu sejak kita masih kecil. Ada yang berjaya mendapat apa yang mereka impikan. Itu rezeki mereka. Ada juga yang dapat jauh berlainan dari apa yang mereka impikan. Mungkin usaha kita tidak cukup? Atau, mungkin Allah telah sediakan sesuatu yang kita mampu buat dan berjaya. Who knows? But I believe, everything happens for a reason. Mula-2 memang buntu, sedih, tapi rasanya kalau Allah tentukan, pasti tak ada masalah. Kan?" :)


Surah Al-Baqarah (2:216)
"Boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu.
dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu.
Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui"


So, tu saja post aku untuk kali ni..hopefully semuanya redha dan dapat terima keputusan yang dah keluar..percayalah dan yakinlah kepada Dia :) hopefully kita semua akan berjaya dengan cemerlang dalam bidang yang kita akan pelajari lepas ni.

And MOST important things, jangan sesekali kita lupa untuk meminta bantuan dan ingat kepada Allah S.W.T pada setiap masa, susah dan senang. Kerana kepada Dia sahajalah kita memohon pertolongan, dan hanya kepada Dia sahajalah kita memohon perlindungan. Mintak maaf andai ada tersilap kata..Assalamualaikum W.B.T  :)

3 comments:

  1. pandai...tahniah abam sdk yang garang..meoww..hahahhaah
    ikhlas...biro ttk mds jun 2013..haha

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Sahabat,

    Aq rase sudah terlambat nak ucapkan tahniah..tapi aq nak ucap gak tahniah sbb dapat sambung degree in farmasi..
    Ingat aq lagi x???..kita pernah tidur sekatil..tengok running man ngan iman sekali sampai pagi..huhuhuhu..sedih aq ingat balik waktu kat asasi tu..
    Aq nak mintak maaf sgt2 sbb lame dah x contact2 kwn2 sume..
    rindu sgt waktu kat asasi dulu...
    lagu yang penuh dengan keinsafan...Allah hu Akbar..
    ni no baru aq 017-6643584..aq xpakai no lame tu lg..
    article ni sungguh menyentuh perasaan aq sangat memberikan inspirasi..terbaik..respect la..
    Selamat menjalani ibadah puasa..
    May Allah Bless Us..
    Semoga Ramadahan kali ini menjadi ramadhan yg terbaik dan akan menjadi titik permulaan yg terbaik untuk sesiapa yg ingin berhijrah..
    semoga persahabatan kita dan C5 member yang lain berkekalan di dunia dan di akhirat..
    kirim salam kat sume hairul n adli..nice pic..

    sekian daripada sahabat mu,

    MOHEMAD WAFRI SAMSUDIN

    ReplyDelete