Monday 10 December 2012

KENA SOAL SIASAT...

Ok guys, kali ni aku ni dilanda malang...Jumaat lepas aku telah disyaki oleh polis bantuan sbb mencuri laptop..time tu aku baru balik dari kelas pagi..and cam biasa aku on9 directly lepas aku dah naik bilik..then, ntah sapa2 ketuk pintu cam nak pecah bilik housemate aku..aku wat dek jer lah..tiba2 ada sorang polis muncul..dia sebut nama aku..pastu, terus mintak laptop aku..aku dah cuak dah..aku ada salah guna internet Palam ke?? salah ke aku ada simpan video2 lagu "Asia" dlm laptop ni?? so, dengan blurr nyer aku bagi laptop aku..aku ingat aku jer kena..rupa2nya satu housemate aku kena panggil gak..tapi time tu just ada aku n roomate aku jer..so, kitorang yg kena dulu...

pendekkan citer, turn aku lak kena soal siasat..tulah 1st time pengalaman aku kena soal siasat dgn polis..serius aku xleh nak gambarkan..dgn tekanan + blurr + rasa teraniaya + sakit hati..sume ada dlm kepala aku..tp aku xdelah tunjukkan sume benda tu kat diorang..malangnya, laptop aku kena tahan sbb diorang ingat aku yg curi..huhu. Fyi, laptop aku 99% sama dgn laptop budak yg hilang tu..Alhamdulillah, my parents n brother came and show the proof..resit pembelian laptop tulah yg menyelamatkan aku..no siri laptop tu sama dengan no siri dlm resit yg parents aku bawa..serius aku hepi giler..smpai mlm dpn laptop jer..haha

tapi apa yg aku musykil sampai skrg, start dari aku kluar bilik soal siasat tu sampailah skrg, aku still xtau sapa yg hilang laptop tu..info yg aku dpt just budak tu tinggal kat blok aku, A3. Lessons utk sume org ialah jagalah harta benda korang seperti nyawa korang & jgn terlalu percayakan sesiapa..cause we not know others heart ^_^
~laptop kesayangan aku~


Ahlan Wasahlan~



No comments:

Post a Comment